مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد:دانش آموزان نقش مهمي در ترويج فرهنگ صحيح سرشماري دارند

مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد در ديدار با مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش استان، پيرامون برگزاري مسابقات دانش آموزي با موضوع سرشماري و فعال سازي نقش مدارس در اين حوزه، به بحث وتبادل نظر پرداخت.

 سيد عبدالمجيد قائم محمدي در ابتداي اين نشست كه در محل دفتر روابط عمومي استانداري يزد برگزار شد با اشاره به برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1390 گفت: اين سرشماري از 2 لغايت 22 آباماه سال جاري در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

مسئول تبليغات استان يزد در سرشماري سال 1390 با اشاره به اهميت آمار به عنوان پايه و اساس برنامه ريزي هاي كلان كشوري گفت: با توجه به آن كه دانش آموزان بخش عظيمي از جامعه را به خود اختصاص داده و در ساختار هر خانواده نيز از نقش مهمي برخوردار هستند بايد از اين پتانسيل در برگزاري هر چه مطلوب تر سرشماري بهره برد. قائم محمدي با بيان اين كه دانش آموزان نقش مهمي در ترويج فرهنگ صحيح سرشماري دارند افزود: بايد با آموزش صحيح و اطلاع رساني سازنده در مدارس به دانش آموزان ، زمينه را براي برگزاري هر چه مناسب تر سرشماري سال جاري فراهم آورد.

وي با اشاره به برگزاري مسابقات دانش آموزي با موضوع آمار و سرشماري در تمامي مقاطع تحصيلي گفت: اين مسابقات به صورت نقاسي در مقطع ابتدايي، روزنامه ديواري در مقطع راهنمايي و به صورت انشاء در مقطع متوسطه برگزار خواهد شد و به برگزيدگان در هر شهرستان هدايايي اهدا خواهد شد. قائم محمدي افزود: همچنين از منتخبين، همزمان با برگزاري زنگ سرشماري در مدارس در دوم آبان ماه تجليل خواهد شد.

وي با قدرداني از خدمات وزارت آموزش و پرورش در جهت رشد و اعتلاي هر چه بيشتر فرزندان عزيز ميهن اسلامي خواستار همكاري سازنده اين نهاد به منظور برگزاري مطلوب مسابقات دانش آموزي و زنگ سرشماري در مدارس شد.

مسئول تبليغات استان يزد در پايان از اقدام ابتكاري يزد در برگزاري نمايشگاههي از آثار برگزيده استاني در آبان ماه سال جاري خبر داد.

دراين نشست رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش استان يزد آمادگي خود را براي برگزاري مسابقات دانش آموزي و همچنين اجراي مطلوب زنگ سرشماري در مدارس اعلام كرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا